Зміна шин — це обов'язковий ритуал, з яким двічі на рік стикається будь-який власник авто. Тим часом, рано чи пізно виникає питання: А навіщо взагалі проводити цю нехитру маніпуляцію? Невже не можна обійтися без неї? Звичайно, можна експериментувати зі своїм автомобілем скільки завгодно. І бути готовими до появи таких неприємностей:
1. Запізніла реакція на поворот керма. М'яка та дуже еластична гума забезпечує прекрасне зчеплення з промерзлим асфальтом та льодом. А ось при підвищенні температури навколишнього середовища вона автоматично перетворюється на додаткову подушку, що амортизує, істотно занижує маневреність автомобіля.
2. Збільшення гальмівного шляху. Чим більше нагрівається асфальт, тим гірше зимовою гумою досягається зчеплення з ним. Дослідження показали: при швидкості 100 км/год гальмівний шлях збільшується приблизно на 6 м!
3. Збільшення витрат палива. Колеса, забезпечені величезною кількістю елементів зчеплення, рухаються набагато важче, ніж щільні літні шини. Як результат — підвищене споживання палива та додаткові фінансові витрати.
4. Швидкий знос шин. Стиратися, як шкільний гумка зимові шини починають вже за температури +7 градусів. І після одного року постійної експлуатації їх неминуче доведеться міняти. Причому, коштує зимовий комплект на порядок дорожчий за літній.
5. Неприємний гомін. Грані та виступаючі краї шин, що забезпечують надійну їзду взимку, влітку поперемінно вдаряють об асфальт, створюючи неприємний монотонний гул. Миритися з такими звуками чи ні — особистий вибір кожного водія.
6. Неможливість входити у круті повороти. При бічному прискоренні м'яка зимова гума не забезпечує належного зчеплення, чим може спровокувати аварійну ситуацію. Якщо існує необхідність пересуватися на зимових шинах влітку, то входити в поворот потрібно дуже повільно!