Власний автомобіль — основна мрія більшості українців. Тим більше, новенький, сучасний та виключно за помірну ціну!
Звичайно, ймовірність реалізації такого бажання існує, проте каменем спотикання на шляху її реалізації є так званий митний збір. Як правило, він становить від 30 до 80%, що неминуче змушує українців відмовитись від надійних та законних операцій. На сцену виходять тіньові схеми, що дозволяють суттєво заощадити кошти, нехай навіть із ризиком для себе.
Слід зазначити, що з 1 січня 2016 року податкових зборів поменшало, проте кінцева вартість автомобіля від цього анітрохи не зменшилася.
Цей факт і спонукає українців на найчастіше незбагненні афери.
Найпростіший і досить поширений варіант — це робота під прикриттям органів соціальної опіки, де напевно існують списки з інвалідами, які потребують транспортного засобу. Вигода полягає в тому, що чинним законодавством в Україні передбачено пільги, що поширюються на оподаткування такого авто.
А суть афери досить проста: так званий «благодійник» набуває легкові авто за кордоном і після залагодження всіх формальностей на митниці передає нужденним. У свою чергу, людина, яка отримала транспортний засіб, передає його тому, хто власне й оплачував свою покупку за кордоном.
Після смерті людини, якій органи опіки видали автомобіль, транспортний засіб має вилучатися і бути переданий іншим. Однак на практиці ця умова не виконується практично ніколи. Найголовніше — вибрати для співпраці так званий «чистий» фонд, у якого все буде гаразд із документами.
Інша, більш популярна і водночас проста схема — купівля авто за кордоном та його тимчасове ввезення нерезидентом без обов'язку повернення згідно зі Стамбульською конвенцією. Навіть якщо у майбутньому у прикордонників виникнуть питання щодо повернення, нерезидент може запевнити, що зробить це наступного разу.
Митний збір на авто з ЄС також буде дещо нижчим, якщо ввезення здійснюватиметься резидентом країни, який є співробітником форми — нерезидента.Компанія набуває транспортного засобу та оформляє дорожній лист на громадянина України, який ввозить його в країну та користується до року. Далі дію документа можна буде продовжити за допомогою таких же тіньових схем.
Розмитнення авто вийде в рази дешевше, якщо ввозити транспортний засіб під виглядом металобрухту або, що ще дивніше, вантажівки. Таким чином, податок на авто вийде набагато менше, а новий власник зможе без перешкод використовувати придбання в особистих цілях.
Митний збір на авто з ЄС також буде дещо нижчим, якщо ввезення здійснюватиметься резидентом країни, який є співробітником форми — нерезидента. Компанія купує транспортний засіб та оформляє дорожній лист на громадянина України, який ввозить його в країну та користується до року. Далі дію документа можна буде продовжити за допомогою таких же тіньових схем.
Розмитнення авто вийде в рази дешевше, якщо ввозити транспортний засіб під виглядом металобрухту або, що ще дивніше, вантажівки. Таким чином, податок на авто вийде набагато менше, а новий власник зможе без перешкод використовувати придбання в особистих цілях.