Введення так званого «податку на розкіш» автоматично породило і необхідність створення методики, за якою визначатиметься середньоринкова вартість авто.
Так, згідно з новою постановою Міністерства економічного розвитку та торгівлі, вартість автомобіля розраховуватиметься за спеціальною формулою та щорічно подаватиметься Державній фіскальній службі до 1 лютого. Крім того, вся інформація перебуватиме у вільному доступі, і відстежуватиме її кожен охочий зможе на сайті уряду. Щороку оновлені дані з урахуванням пробігу, марки, року випуску та цілого ряду інших критеріїв оновлюватимуться.
В якості джерела інформації про ціни виступатимуть офіційні прайс — листи, які нададуть автодилери.
Після цього застосовуватиметься так званий коригувальний коефіцієнт, що формується на підставі фактичних та нормативних показників середньорічного пробігу автомобіля. Чим нижчий фактичний пробіг, тим вищою буде вартість транспортного засобу.
Однак за зовнішньої бездоганності, подібна методика оцінки має і масу недоліків. Вся справа в тому, що за основу для розрахунків взято калькулятор, розроблений ще кілька років тому і несе в собі величезну кількість помилок. Крім того, в ньому відсутня і половина моделей автомобілів, що існують на українському ринку.
З 20 лютого юридичні особи змушені подавати податкові декларації, однак сплачувати транспортний збір із завезених «розкішних» Авто вони можуть, через відсутність конкретних критеріїв оцінки. Як наслідок, ціни на нові авто також не можуть бути остаточно затверджені.
Чи буде допрацьовуватися зазначена методика — поки що загадка. Зрозуміло лише те, що вона породила ще більше суперечок, так і не вніс ніякої ясності.