Подорожчання бензину, яке більшістю автолюбителів розцінюється як справжнісінька катастрофа, вкотре може вдарити по гаманцю простих українців, прогнозують експерти.
Символічне зниження ціни на 50 коп. на початку місяця не є показником стабілізації обстановки і може призвести до чергового подорожчання. А передумовою цього є постійне знецінення гривні. Справа в тому, що велика частина бензину та дизельного палива в Україну приходять з-за кордону.
При цьому дол вартості нафти у формуванні ціни палива поступово зменшується, виводячи на перший план податки та валютний курс, який знову виріс із приходом лютого.
Звичайно, лише десяток років тому, ціна на пальне в Україні не так залежала від стрибків долара, адже привізним було лише 30% пального від загальної маси, тоді як сьогодні цей показник становить аж 85%.
Поступово подорожчання бензину почалося приблизно з 29 січня, коли збільшився курс долара на міжбанку. Учасники ринку були змушені перерахувати ціни, проте деякі з них вирішили просто взяти паузу, очікуючи, що ж буде з гривнею надалі. Було заявлено, що трейдери до останнього утримуватимуть ціни, проте стримати слово їм буде не так вже й легко. Не остання роль у цьому питанні приділяється Нацбанку, який має зробити все можливе для того, щоб зміцнити українську валюту. Якщо падіння гривні продовжиться, утримати ціни на колишньому рівні буде неможливо.
Крім того, на початку лютого антимонопольним комітетом було заведено кримінальну справу через неправомірні дії на ринку нафтопродуктів.
Здешевлення нафти спричинило зниження ціни палива на європейських ринках. Цінова політика вітчизняних компаній зовсім не відповідає заявленій тенденції. Чи правомірні подібні дії і як поводитиметься ціна на бензин надалі, можна буде сказати через кілька місяців, коли антимонопольним комітетом повною мірою буде проаналізовано ситуацію на українському ринку.