Військова агресія росії спричинила багато змін у житті українців. Це стосується не тільки побутових справ й звичок, але й оформлення документів.
Потреби в транспорті збільшились у кілька разів. Це стосується машин власного використання, автомобілів для військових та волонтерів. Через це, процедура переоформлення транспортного засобу змінилась. Спеціалісти компанії Автопарк розказують про основні зміни та що треба знати про переоформлення транспорту у нинішніх реаліях.
Зміна реєстрації автомобіля адаптована до реалій сьогодення. Зараз, немає потреби вносити інформацію про зміну власника чи передачу автомобіля до реєстру. Проте, це треба буде зробити протягом 90 днів після завершення воєнного стану.
З 14 грудня 2022 року відбулись зміни в оформленні реєстрації транспорту. Якщо раніше продавцю та покупцю треба було разом звернутись до експерта МВС, щоб підтвердити факт продажу автомобіля. Потім треба було звернутися до сервісного центру, щоб продовжити оформлення документів. Зараз же, термін дії експертного висновку продовжили до 10 днів. Це дає змогу обрати найбільш зручний час для оформлення документів.
Нова процедура є більш зручною саме для покупців транспорту. Процедура отримання висновку від експертів перейшла до продавців. Експертиза не потрібна у випадку:
Також не треба звертатись до експертів, через встановлення газового обладнання, чи зміни комплектації авто для роботи. Висновок не потрібен при заміні чи відновленні свідоцтва про реєстрацію.
У оформленні автомобіля можуть відмовити у випадку неповного пакета документів. Також, скасування процедури можливе, якщо ідентифікаційні номери частин та вузлів автомобіля не сходяться з тими, що вказані в документах. Якщо під час перевірки буде виявлено, що транспорт знаходиться у розшуку, у процедурі оформлення буде відмовлено.
Не дивлячись на війну, українці продовжують купувати автомобілі. Після 24 лютого, реєстрація обов'язкова у таких випадках:
При зміні власника вживаного автомобіля, який вже був зареєстрований в Україні, не обов'язково подати документи на зміну власника протягом 10 днів. Але це треба обов'язкового зробити протягом 90 днів після того, як буде оголошено про завершення воєнного стану.
Продаж машини, яка не перетинала кордон країни, можливий через оформлення доручення. Внесення змін до Реєстру відбувається на підставі заяви від нового власника. Довіреність діє три роки. Сторони можуть змінювати терміни за домовленістю.
Під час воєнного стану можна зареєструвати автомобілі будь-якої категорії. Також можна оформити документи на мотоцикли, мопеди, причепи.
Зареєструвати автомобіль можна в будь-якому центрі МВС України. Для цього потрібні такі документи:
Документи можуть бути як в друкованому, так й в електронному вигляді. Також необхідно надати оціночну вартість автомобіля. Це може бути експертне визначення чи середня ринкова ціна. Не варто забувати про довідку про сплату податків на дохід після продажу автомобіля.
Компанія Автопарк може допомогти з переоформленням авто на будь-якому етапі. Якщо при проведенні процедури не виникає складнощів, всі документи в наявності та без помилок, реєстрація займає один робочий день. Термін рахується з моменту подачі заяви. У випадку появи запитань процес може тривати довше.
Головний сервісний центр планує зробити можливим оформлення автомобіля онлайн. Завдяки цьому процедура реєстрації стане швидшою та доступнішою. При електронній процедурі, система виконує повну перевірку всіх документів. Це гарантує безпеку та надійність реєстрації автомобіля. Такий формат процедури особливо зручний, коли власник транспорту знаходиться за межами України. Йому не треба буде повертатись задля оформлення документів.