Введення стандарту Євро — 5 в Україні — це не лише крок до формування більш високих стандартів життя, а й шлях до кризи, які неминуче розпочнеться на автомобільному ринку.
Вже сьогодні український ринок активно залишають китайські авто, більшість з яких просто не відповідає заявленим умовам. Серед тих, хто пішов, знаходяться навіть такі, колись популярні марки, як BYD і Saipa. Причина цього — все той же горезвісний стандарт Євро — 5, а також низька купівельна спроможність українців. Популярністю хіба що користуються комерційні автомобілі, які використовуються українцями для роботи. Однак і їх уже не розкуповують так само активно, як і раніше.
У свою чергу експерти заявляють, що без новинок автомобільного ринку українці не залишаться! Вже сьогодні на зміну колись популярним брендам приходять інші, поки що невідомі, проте дуже гідні марки. Єдине, що затьмарює ситуацію, це той факт, що вартість авто подібного класу буде дещо вищою.
Рішення піти з українського ринку прийняли і представники компаній, що спеціалізуються на виробництві італійських суперкарів Ferrari та Lamborghini. Причина цього — аж ніяк не горезвісний Євро — 5, а відсутність попиту та вкрай нестабільна політична ситуація в країні.
Проте всіх бажаючих придбати автомобіль у такий неспокійний час чекає і приємна новина: з початку року скасовано 5% імпортних зборів, внаслідок чого деякі авто суттєво подешевшали.
Зазначається, що у доларовому еквіваленті ціна авто цього року не зміниться, чого не можна сказати про суму у гривнях. Тут все ж таки спостерігається нестабільність, адже гривня повільно, але вірно продовжує знецінюватися.
Досить проблематично відтепер запровадитиме і російські автомобілі, що не відповідають стандарту Євро — 5. Швидше за все, українцям доведеться задовольнятися лише залишками, що збереглися у дилерів або ж звернути увагу на вторинний ринок, де російські автомобілі поки що представлені в широкому асортименті.
А ось для того, щоб захистити Укравтопром, у рамках угоди ЗТС, владою прийнято рішення зберегти мито на ввезення європейських авто. У тому випадку, якщо продажі європейських партнерів перевищать квоту в 45 тис. одиниць, мито їм доведеться сплачувати у повному розмірі.
На даний момент на автомобільному ринку відзначається невеликий сплеск, який експерти не поспішають називати позитивною динамікою. Звичайно, не виключено, що ситуація докорінно зміниться, проте наразі передумов до такого явища немає.