За ініціативою страхового ринку, в Україні з'явився кардинально новий напрямок — страховий омбудсмен. Фактично, він є аналогом третейського суду, що стоїть на захисті інтересів банківських працівників.
Тут жедіяльність омбудсменів буде спрямована на захист прав страхувальників, які нерідко виявляються причетними до спірних ситуацій.
Планується, що основний акцент буде зроблено на вирішенні справ, пов'язаних із виплатою КАСКО та ОСЦПВ, адже страхування авто — одна з найбільш делікатних тем, однак у захисті не відмовить людям, які мають складнощі з виплатами ДМС (добровільного медичного страхування) або страхування житла.
І, що особливо важливо, послуги омбудсменів надаватимуться абсолютно безкоштовно, фактично, на волонтерській основі.
Задати питання, що цікавить, надати пакет документів або відразу ж отримати відповідь страхувальники зможуть, зайшовши на сайт організації (www.ombudsman.org.ua) або ж зателефонувавши за цілодобовими номерами компанії. Багато людей просто не пов'язуються з дрібними виплатами, оскільки вони навряд чи зможуть покрити витрати на судовий розгляд та юристів.
Завдання омбудсмена — допомогти оформити необхідний пакет документів та підготувати правильну позовну заяву до суду.
Водночас, подібна діяльність має виключно рекомендаційний характер і 100% гарантій на те, що страхова компанія виконає заявлені приписи, просто не існує. У той же час, страховий омбудсмен прагнутиме того, щоб сторонам вдалося уникнути судових позовів і домогтися досудового врегулювання конфлікту.
У недалекому майбутньому планується, що страхові компанії також входитимуть до складу УСО (Український Страховий Омбудсмен). Якщо задум буде реалізовано повною мірою, то страхові компанії будуть зобов'язані виконувати рішення колегії омбудсменів.