Гендиректор “Автопарку” про чипову кризу: 7 із 10 клієнтів купують авто в кредит чи лізинг - Фото 1

Гендиректор “Автопарку” про чипову кризу: 7 із 10 клієнтів купують авто в кредит чи лізинг

29 Жов 10:35

Автомобільна галузь недорахується 2021-го як мінімум 7,7 млн нових машин. Про це йдеться у свіжому дослідженні, проведеному консалтинговою фірмою AlixPartners. Причому найбільше падіння очікується до кінця року – у третьому-четвертому кварталах очікується мінус у межах від трьох до п'яти мільйонів екземплярів авто.

До певного періоду чипова криза не стосувалася українського авторинку – оскільки імпортери/дилери мали невеликі запаси товару. Але тепер, кажуть експерти, запаси добігли кінця і тому багатьох новинок немає у продажу. Плюс також немає можливості їх замовити. Тобто солідна частина попиту неминуче переміститься на ринок вживаного авто.

За словами Михайла Максимця, генерального директора компанії "Автопарк", незадоволений попит на нові автомобілі, безперечно, буде частково перекритий вторинним ринком.

"За ідеєю, чипова криза має добре вплинути. Говорю зі свого боку – автомобілі з пробігом продаватимуться краще. Зараз є проблеми з новими автомобілями і в Україні і зростають продажі б/у техніки. З приводу того чи скоро скінчиться чипова криза - тут, напевно, більше політичні рішення роль відіграють. Інсайдерської інформації з цього приводу немає. Як політики там вирішать свої питання - так і у нас все налагодиться", - заявив він.

"Автопарк" - одна з найбільших мереж автосалонів уживаних автомобілів, може запропонувати своїм клієнтам понад 3500 варіантів авто. Окрім асортименту марок та моделей, компанія надає повний комплекс супровідних послуг при купівлі-продажу автомобіля: від передпродажної підготовки до автокредитування, лізингу та страхування.

“Більшість угод з продажу,  60-70%, ‒  кредит чи лізинг. І лише 30-40% приходять з повною сумою”, – підтвердив гендиректор “Автопарку”

Нагадаємо, що нестача напівпровідників і чіпів сильно вдарила по світовій автомобільній промисловості наприкінці минулого-початку нинішнього року. Спочатку його пояснювали тим, що попит на авто різко впав через пандемію коронавірусу, і поставки чіпів поступово перемістилися туди, де короткочасний попит на них був більш-менш стабільним (виробництво комп'ютерів, смартфонів, консолей для відеоігор, побутової техніки тощо)).

Але новий стрибок захворюваності на коронавірус COVID-19 в азіатських країнах призвів до того, що місцеві локдауни та нестача робочої сили вплинули на виробництво на заводах з виробництва чіпів – насамперед у Малайзії та Таїланді. Коли ж попит на автомобілі відносно відновився, виявилося, що заводи зараз не можуть випускати чіпи швидше, ніж у термін від шести до дев'яти місяців. Відповідно, виробники навіть приблизно не можуть спрогнозувати, коли дефіцит та – за ним - чіпова криза закінчаться. Автовиробникам навіть довелося піти на видалення деяких електронних компонентів окремих моделей, щоб не зупиняти їх випуск, але ситуацію це не виправило.