Автомобілістів дуже хвилюють розмови про повернення обов'язкового технічного огляду у 2023 році. Інформація викликала хвилювання та багато незадоволення серед власників автомобілів. Експерти компанії Автопарк розкажуть про особливості процедури, та хто її має проходити.
Обов'язкову перевірку автомобіля скасували у 2011 році. Це стосувалось легкового транспорту, який використовується водієм виключно для особистих цілей. Для комерційних машин процедура залишалась обов'язковою.
Підписання угоди з Європейським Союзом у 2014 році призвело до низки змін в законодавстві. Тобто, введення обов'язкового технічного огляду буде. Питання про те, в якому це буде форматі та коли, поки залишається відкритим.
Міністерство інфраструктури опублікувало варіант проекту «Про внесення змін до низки законодавчих актів України з безпеки експлуатації колісних транспортних засобів». В документі вказана обов'язкова перевірка таких систем:
Для транспорту з газобалонною системою є обов'язкова перевірка цього обладнання. Порядок проведення процедури буде вказано у законодавчому акті після його затвердження.
Огляд має проходить весь транспорт, який бере участь у дорожньому русі. Перевірка обов'язкова для:
Проблеми з технічним контролем можуть виникнути з автомобілями, які не відповідають екологічному стандарту «Євро 4». Те ж саме стосується транспортних засобів, яким понад 15 років.
Першу перевірку нових автомобілів проводять через 4 роки після оформлення. Подальші процедури мають проводитись кожні 2 роки.
Для автобусів та машин, які транспортують небезпечний вантаж проходження контролю двічі на рік є обов'язковим. Щорічну перевірку має проходити важкий транспорт з вантажністю більше ніж 3,5 тонни. Це саме стосується причепів до них.
Від необхідності огляду звільняється транспорт, рух якого не перевищує 25 кілометрів на годину. Це також стосується машин з двигуном, об'єм якого менше ніж 125 сантиметрів кубічних, чи електродвигун об'ємом до 4 кіловат.
В Європі автомобілі перевіряють спеціальні фірми, що отримали відповідну сертифікацію. Поки немає кінцевого законопроекту щодо проходження технічного контролю, точно сказати хто буде проводити процедуру в Україні, неможливо. Цілком ймовірно, що це будуть недержавні організації, які мають необхідне технічне устаткування та кваліфікованих експертів.
Правовими підставами для обов'язкової перевірки є:
У зв'язку з агресією росії робота над законодавчим актом призупинена. Розробки та покращення проект будуть після завершення війни в Україні.
Фотофіксація процесу необхідна для підтвердження проходження контролю. Її проводить виконавець безпосередньо коли виконує процедури огляду.
Фотофіксацію проводять при:
При фотофіксації випробувань гальмівної системи повинен бути чітко зазначений номер автомобіля. Також має бути чітко видно стан кузова автомобіля.
Результати фотофіксації друкують на іншому боці документа про технічну перевірку. Дата фіксації має збігатись з датою в протоколі.
Фотофіксація при проведенні перевірки гарантує, що процедура проведена правильно, та з урахуванням всіх вимог. Це виключає будь-які формальності та дає впевненість у тому, що стан транспорту дійсно відповідає інформації, яка буде вказана в протоколі.