Закон №8487 Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів - Фото 1

Закон №8487 Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів

11 Лют 08:48

8 листопада 2018 року Верховною Радою України було ухвалено закон No8487. Спробуємо розібратися, що він змінить авто б.у., які зараз ввозять по зниженим акцизам.

У цьому законі визначення вартості акцизного збору буде застосовуватися базова ставка (БС), яка прив'язана до об'єму двигуна. А для легковиків на бензині з мотором менше 3 л, БС -; 50 €. Вище 3 л – 100 €. Для авто на дизелі (до 3,5 л) БС – 75 €. Вище 3,5 л – 150 €.

При реєстрації авто сума податку буде розраховуватися за даною формулою: БС * коефіцієнт обсягу мотора (обсяг / 1000) * на Вік авто (кожен рік – 1).

Нюанс : вік авто має max значення 15. Тобто коефіцієнт 15 буде застосовуватися для всіх авто навіть якщо вони старші 15 років. Така особливість у підрахунках однозначно подарує можливість ввозити в Україну колекційні старі авто та порадує всіх олдтаймерів. На даний момент легальний імпорт їх був дуже скрутний, а по суті просто заборонений.

Щодо електромобілів зараз без податків їхнє ввезення найвигідніше. За законом No8487 акциз на електромобілі буде у розмірі 100 € за авто або – 1 € за 1 кВт/год.

Отже, вивчивши формулу і всі нюанси в підрахунках акцизних ставок, які диктує закон No8487, стає помітно, що найбільш вигідно в Україну ввозити авто з великим обсягом двигуна. Є ймовірність, що цим скористаються багато нардепів і тоді точно можна буде забути про екологію.

Прийнятий закон No8487 призведе до повного краху у продажу нових авто в Україні. Так як буде дешевше придбати за кордоном автомобіль випущений кілька років тому за новими пільговими акцизами, по відношенню до купівлі його на батьківщині. Цей факт негативно вплине на преміальний сегмент нових авто.

"Євробляхи" ж розмитнити буде не вигідно за цим законом і якщо власники вирішувати розпрощаться зі своїми авто, то всі витрати на їх обслуговування теж перестануть поповнювати скарбницю.